De robuuste buitendeur met anti-crash! Buitendeuren worden, veel vaker dan binnendeuren, aangereden door b.v. heftrucks. Reductie van reparatiekosten en deuruitval maakt een anti-crash al snel rendabel.
Op wens zijn openingssnelheden mogelijk tot 3 m/sec. door gebruikmaking van de frequentieaansturing AS 500 FU E. De hoge snelheid bij het openen van de deur bespaart energiekosten.
Ook windbelastingen tot ca. 80 km/h zijn door de verenstaalwindverstijvingen en het zijdelingse trekmechanisme geen probleem.

Ook bij een crash aan de buitendeur reageert het soft-edge profiel flexibel.

Met weinig handelingen laat het afsluitprofiel zicht in de geleideprofielen terugbrengen.

Zo wordt deuruitval verregaand vermeden.

Maatbereik

  • Breedte: maximaal 5000 mm.
  • Hoogte: maximaal 6000 mm.

Snelheid

  • Met standaard FU-besturing BK 150 FUE H
    • Openen: maximaal 2,0 meter / seconde
    • Sluiten: maximaal 0,8 meter / seconde
  • Met optionele besturing AS 500 FU E
    • Openen: maximaal 3,0 meter / seconde
    • Sluiten: maximaal 0,8 meter / seconde

Noodopening

  • Standaard: met noodhandslinger
  • Optioneel: met automatische deuropening door USV bij stroomuitval (BS 150 FUE H USV, 230V)

Deurblad

  • Weefsel: 1,5 mm. dikte
  • Zichtvenster: 2,0 mm. dikte
  • Verenstaalwindverstijvingen met dubbele geleiderollen aan weerszijden
  • Flexibel bodemafsluitprofiel

Weerstand tegen windbelasting (EN 12424)

  • Klasse 2 ~ 100 km/h (afhankelijk van deurgrootte)

Kleuren van het deurblad

  • RAL 1018 zinkgeel
  • RAL 2004 zuiver oranje
  • RAL 3002 karmijnrood
  • RAL 5010 gentiaanblauw
  • RAL 7038 agaatgrijs